Gmina Susiec zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „CYFROWA GMINA” w ramach programu Program Polska Cyfrowa 2014-2020
Celem projektu był rozwój cyfrowy Gminy Susiec oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia poprzez zakup sprzętu, licencji i wdrożenie e-usług publicznych w Urzędzie Gminy Susiec.
Inwestycja realizowana była od 21-03-2022 do 21-09-2023r i obejmowała wdrożeniu e-usług publicznych oraz poprawę cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Susiec poprzez:
- zakup licencji i wdrożenie portalu podatkowego umożliwiającego mieszkańcom gminy logowanie się przez Internet do portalu prezentującego stan rozliczeń podatków i opłat lokalnych z możliwością zdalnej płatności elektronicznej,
- zakup serwerów fizycznych wraz z licencjami na systemy operacyjne i licencjami dostępowymi,
- doposażenie serwerowni w zasilacze awaryjne UPS do zakupionych serwerów.
- Zakup serwera oraz centralnie zarządzanego sieciowego systemu backupu i archiwizacji danych,
- zakup stacji roboczych wraz z systemem operacyjnym i pakietem biurowym,
- szkolenie dla pracowników podnoszące świadomość zagrożeń oraz promujące stosowanie dobrych praktyk w codziennej pracy,
- diagnoza cyberbezpieczeństwa
Dofinansowanie projektu z UE: 221 520,00 PLN
Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19