Gmina Susiec zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „CYFROWA GMINA” w ramach programu Program Polska Cyfrowa 2014-2020

Celem projektu był rozwój cyfrowy Gminy Susiec oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia poprzez zakup sprzętu, licencji i wdrożenie e-usług publicznych w Urzędzie Gminy Susiec.

Inwestycja realizowana była od 21-03-2022 do 21-09-2023r i obejmowała wdrożeniu e-usług publicznych oraz poprawę cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Susiec poprzez:

  • zakup licencji i wdrożenie portalu podatkowego umożliwiającego mieszkańcom gminy logowanie się przez Internet do portalu prezentującego stan rozliczeń podatków i opłat lokalnych z możliwością zdalnej płatności elektronicznej,
  • zakup serwerów fizycznych wraz z licencjami na systemy operacyjne i licencjami dostępowymi,
  • doposażenie serwerowni w zasilacze awaryjne UPS do zakupionych serwerów.
  • Zakup serwera oraz centralnie zarządzanego sieciowego systemu backupu i archiwizacji danych,
  • zakup stacji roboczych wraz z systemem operacyjnym i pakietem biurowym,
  • szkolenie dla pracowników podnoszące świadomość zagrożeń oraz promujące stosowanie dobrych praktyk w codziennej pracy,
  • diagnoza cyberbezpieczeństwa

Dofinansowanie projektu z UE: 221 520,00 PLN

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

cyfrowa gmina stopka