Deklaracja dostępności Urzędu Gminy Susiec

Urząd Gminy Susiec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Susiec.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących
  • część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR).

Wyłączenia

  • Filmy i pliki zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • W miarę możliwości opublikowane wcześniej pliki będą sukcesywnie poddawane procesowi OCR, a a nowe pliki będą publikowanie plików w formatach zawierających treść z poprawnie zaznaczoną strukturą logiczną.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem ds dostępności - Teresą Łukasz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +84 6654893 wewn. 29. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Susiec, ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec

Do budynku prowadzi 1 wejście główne od strony zachodniej.

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, znajdujący się obok schodów.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

W budynku nie ma windy.

Dla osób niepełnosprawnych na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna.

W odniesieniu do obsługi osób słabowidzących oraz osób z problemami poznawczymi:

  • w budynku jest oznaczenie początku i końca biegu schodów zewnętrznych i wewnętrznych poprzez wyróżnienie przy pomocy kontrastowego koloru,
  • pomieszczenia oznakowane są tabliczkami w alfabecie Braille'a oraz odznaczone kontrastowym kolorem,
  • pomieszczenia oznakowane są piktogramami z podstawowymi funkcjami obiektu i kierunkami dotarcia do najważniejszych pomieszczeń,
  • w budynku znajdują się przenośne lupy elektroniczne oraz powiększalniki HD z monitorem LCD.

W odniesieniu do obsługi osób słabosłyszących w Urzędzie Gminy Susiec, znajdują się przenośne pętle indukcyjne.

Polityka prywatności i wykorzystywania plików Cookies w serwisie internetowym susiec.pl

 

Informacje ogólne

Urząd Gminy Susiec przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwis susiec.pl. Zależy nam, aby każdy użytkownik dokładnie wiedział jakie dane pozyskujemy i jak może chronić swoją prywatność.

Administratorem danych, gromadzonych za pośrednictwem serwisu susiec.pl jest Wójt Gminy Susiec, dane adresowe: ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec

W Urzędzie Gminy Susiec wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących użytkownikom serwisu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować poprzez:

email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
pisemnie na adres Urząd gminy Susiec, ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec.

Niniejsza Polityka jest dokumentem informacyjnym i nie zastępuje dokumentacji prowadzonej przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Gromadzenie danych

Podczas wizyty użytkownika w serwisie susiec.pl automatycznie zapisują się tzw. logi systemowe - anonimowe informacje takie jak, adres ip, adres url, typ urządzenia, typ przeglądarki, czas wizyty itp.

Pliki cookies

Pliki cookies stanowią dane informatyczne, przede wszystkim pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym (komputer, laptop, urządzenie mobilne) osoby odwiedzającej serwis, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik.
Przetwarzanie danych

Podstawą przetwarzania danych jest:

niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.

Podstawą przetwarzania danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail) jest zgoda. Użytkownik ma prawo cofnąć wyrażoną zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych oraz w szczegółowych Klauzulach Informacyjnych dotyczących formularzy.


Wykorzystywanie danych

Logi systemowe przechowywane są przez okres 1 roku i służą jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwerami serwisu. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwisem. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis.

Wykorzystanie ciasteczek - mechanizm Cookies

Serwis susiec.pl wykorzystuje ciasteczka („cookies”). Identyfikują one przeglądarkę użytkownika serwisów oraz usprawniają działanie serwisów. W ustawieniach przeglądarki można wybrać opcję odrzucania plików cookie, jednak niektóre funkcje serwisu mogą wtedy nie działać poprawnie. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych.

Jakie typy plików cookies są wykorzystywane w serwisie susiec.pl?

Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia.
Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia.
Cookies podmiotów trzecich jak:
Google LLC, z siedzibą w Stanach z Zjednoczonych (Google Analytics, maps.google.com);
YouTube LLC, z siedzibą w Stanach Zjednoczonych;

Pliki te są anonimowe i nie pozwalają na identyfikację konkretnych osób korzystających z serwisu.

W jakich celach są wykorzystywane pliki cookies serwisu susiec.pl?

Dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
Statystycznych i analitycznych, pozawalają zrozumieć jak użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
Zapisywania podejmowanych interakcji np. przesyłania formularzy znajdujących się na stronie.

Jak można zarządzać plikami cookies?

Każda przeglądarka internetowa umożliwia zmianę ustawień prywatności.

Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany takich ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika.

Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki:

  • Google Chrome
  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Opera
  • Safari
  • Inne, nie wymienione powyżej przeglądarki: Informacji o zarządzaniu plikami cookies należy szukać w sekcji "Pomoc" w przeglądarce lub skontaktować się z producentem przeglądarki.
  • Urządzenia mobilne typu telefon komórkowy lub tablet: Informacje o zarządzaniu plikami cookies można znaleźć w Podręczniku Użytkownika danego urządzenia.

Korzystanie z serwisu susiec.pl z wyłączonymi plikami cookies

Ograniczenia stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu. Wyłączenie cookies w przeglądarce nie uniemożliwia korzystania z serwisu susiec.pl, ale w niektórych przypadkach może powodować utrudnienia np. w przypadku korzystania z formularzy.

Jak zablokować usługi statystyczne Google Analytics?

Pliki cookies Google Analytics można zablokować w przeglądarkach instalując odpowiedni dodatek.


Odnośniki do innych stron internetowych

Serwis susiec.pl zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności na tych witrynach. Zachęcamy - po przejściu do innego serwisu - do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.

Zmiany polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na tej podstronie.

Ogólna klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz.Urz.UE.L. z 2016r. Nr 119, stron.1) (dalej jako: „RODO”), informujemy Panią/Pana o sposobie i celu, w jakim przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, a także o przysługujących Pani/Panu prawach, wynikających z regulacji o ochronie danych osobowych:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Susiec; dane adresowe: ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec.
  2. W Urzędzie Gminy Susiec wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych - Piotra Najdę, z którym może się Pani/Pan się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować poprzez:
    • email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
    • lub pisemnie na adres Administratora danych: ul. Tomaszowska 2, 22-672 Susiec
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
    • wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
    • wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
    • realizacji zawartych umów (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
    • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
  4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa, zawarte umowy lub udzielona przez Panią/ Pana zgoda.
  5. Z danych osobowych będziemy korzystać do momentu zakończenia realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane:
    • organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    • innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Susiec przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Susiec.
  7. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegać profilowaniu.
  8. Pan/Pana dane nie trafią poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  9. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
    • prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
    • prawo żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych w przypadkach, których mowa w art. 16 RODO;
    • prawo żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
    • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
    • prawo do przenoszenia Państwa danych osobowych w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
    • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  10. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  11. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.

 

 

DEKLARACJE O ŹRÓDŁACH OGRZEWANIA BUDYNKÓW

Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz A – budynki i lokale mieszkalne

Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne

 

DOWODY OSOBISTE

Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Zgłoszenie zawieszenia certyfikatów

Zgłoszenie cofnięcia zawieszenia certyfikatów

 

EWIDENCJA LUDNOŚCI

Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego

Zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego

Zgłoszenie wyjazdu za granicę

Zgłoszenie powrotu z zagranicy

Wniosek o nadanie nr PESEL

Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców

Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL

 

EWIDENCJA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH (SZAMB) ORAZ PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW

Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków

 

NIERUCHOMOŚCI

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Wniosek o wydanie warunków na budowę/przebudowę/remont/ zjazdu z drogi gminnej

 

GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI

Deklaracja o wysokosci opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW

Wniosek o zezwolenie na usuwanie drzew i krzewów

Zgłoszenie usunięcia drzewa na działce

 

URZĄD STANU CYWILNEGO

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego

Wniosek o sprostowanie aktu

Wniosek o uzupełnienie aktu

Wniosek o transkrypcję zagranicznego aktu urodzenia

Wniosek o transkrypcję zagranicznego aktu małżeństwa

Wniosek o transkrypcję zagranicznego aktu zgonu

 

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE

Wniosek o wydanie zaświadczenia

Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu w obszarze Natura 2000

Wniosek o wypis z planu

Wniosek do zmiany ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności z planem zagospodarowania

 

ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wniosek o wydanie stałego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży

 


ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO

Formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

Oświadczenie rolnika

Oświadczenie dzierżawcy

Zestawienie faktur

Klauzula informacyjna RODO

 


ZAOPATRZENIE W WODĘ I ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW

Wniosek o ustalenie technicznych warunków przyłącza wody i kanalizacji sanitarnej

 

WZORY OFERT, UMÓW I SPRAWOZDAŃ DOTYCZĄCYCH ZADAŃ PUBLICZNYCH

Oferta realizacji zadania publicznego* / oferta wspólna realizacji zadania publicznego*, o których mowa w art. 14 ust. 1* / 2* ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.)

Plik oferty do pobrania i wypełnienia w formacie doc

Umowa o realizację zadania publicznego* / umowa o realizację zadania publicznego na podstawie oferty wspólnej*, o których mowa w art. 16 ust. 1* / 6* ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.)

Plik umowy do pobrania i wypełnienia w formacie doc

Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego, o którym mowa w art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.)

Plik sprawozdania do pobrania i wypełnienia w formacie doc