W wyniku postępowania przetargowego, wykonawcą usługi edukacyjnej polegającej na przeprowadzeniu zajęć dodatkowych, wyrównawczych i specjalistycznych została firma Forumedukacyjne.eu z Zamościa, reprezentowana przez Pana Kazimierza Wolańczuka.
   Projekt pn. „Na na nie ma mocnych" został skierowany do uczniów: klas I-VI Szkoły Podstawowej w Majdanie Sopockim I i Szkoły Podstawowej w Łosińcu oraz klas I-III Gimnazjum w Majdanie Sopockim I. Grupa docelowa liczy łącznie: 210 uczniów.
   Realizacja projektu odpowiada na zdiagnozowane potrzeby edukacyjne uczniów z w/w szkół, a dostęp do nowoczesnych materiałów edukacyjnych i środków dydaktycznych, zakupionych dla szkół ze środków unijnych spowodowały, znaczący wzrost jakości prowadzonych zajęć. Szczególnym efektem zorganizowanej i zaplanowanej pracy, w tym zaproponowanie ciekawej tematyki i atrakcyjnych metody prowadzenia zajęć, z wykorzystaniem nowoczesnych środków przekazu (IT), daje możliwość przeniesienia zdobytej przez uczniów wiedzy na płaszczyznę działań praktycznych (ćwiczenia, doświadczenia fizyczne i chemiczne, obserwacje). Tym samym, działania projektowe w znacznym stopniu przyczyniają się do rozwoju kompetencji kluczowych u uczniów, stwarzając im podstawę do uzyskiwania sukcesów w kolejnych etapach edukacji i w życiu osobistym. Projekt zakłada również wsparcie specjalistyczne dla uczniów zagrożonych ryzykiem przedwczesnego opuszczenia systemu oświaty z wadami wymowy, wadami postawy oraz dzieci wchodzących do systemu oświaty z rocznikami o rok starszymi od siebie. Eliminowanie barier rozwojowych i psychofizycznych, treningi osobowościowe, wzmocnienie wizerunku dziecka oraz nauka asertywności powoduje nabycie postaw i zachowań umożliwiających im radzenie sobie w trudnych sytuacjach szkolnych i poza szkolnych oraz powoduje wszechstronny rozwój osobowy dziecka.
   W ramach projektu przewidziano następujące zajęcia indywidualne/grupowe z: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki, informatyki, biologii, fizyki, chemii, przyrody, poradnictwa psychologicznego, poradnictwa logopedycznego, doradztwa zawodowego oraz korekcyjno-gimnastyczne; łącznie: 2538 godzin.
Udział w zajęciach projektowych jest całkowicie bezpłatny.
   SZKOŁA PODSTAWOWA W MAJDANIE SOPOCKIM I – do projektu zakwalifikowano 80 uczniów. Do końca stycznia zrealizowano łącznie 317 godz. projektowych, w tym: z języka polskiego: 53 godz., z języka angielskiego: 23 godz., matematyki: 80 godz., przyrody: 24 godz., informatyki: 26 godz., poradnictwa psychologicznego: 58 godz., poradnictwa logopedycznego: 25 godz. oraz korekcyjno-gimnastycznych: 28 godz. W ramach projektu został zakupiony: sprzęt komputerowy, materiały edukacyjne, programy: multimedialne i interaktywne, tablice dydaktyczne, tablice Flipchart, zestawy do badania wody i gleby oraz pomoce techniczne do zajęć korekcyjno-gimnastycznych. Na wykonanie całego zadania, Gmina pozyskała środki w wysokości: 68 935, 74 PLN.
   SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁOSIŃCU – do projektu zakwalifikowano 63 uczniów. Do końca stycznia zrealizowano łącznie 371 godz. projektowych, w tym: z języka polskiego: 104 godz., z języka angielskiego: 25 godz., z języka niemieckiego: 25 godz., matematyki: 105 godz., informatyki: 28 godz., poradnictwa psychologicznego: 56 godz., poradnictwa logopedycznego: 28 godz. W ramach projektu został zakupiony: sprzęt komputerowy, projektor, mikrofony do nauki języków obcych, magnetofon, materiały edukacyjne, programy: multimedialne i interaktywne, tablice dydaktyczne, tablice Flipchart. Na wykonanie całego zadania, Gmina pozyskała środki w wysokości: 74 263, 78 PLN.
   GIMNAZJUM W MAJDANIE SOPOCKIM I – do projektu zakwalifikowano 67 uczniów. Do końca stycznia zrealizowano łącznie 342 godz. projektowych, w tym: z języka polskiego: 25 godz., z języka angielskiego: 26 godz., matematyki: 132 godz., informatyki: 29 godz., biologii: 27 godz., fizyki: 49 godz., chemii 54 godz. Należy dodać, iż podczas zajęć z fizyki i chemii przeprowadzono 40 doświadczeń. W ramach projektu został zakupiony: materiały edukacyjne, programy: multimedialne i interaktywne, tablice dydaktyczne, tablice Flipchart, modele anatomiczne do zajęć z biologii zestawy doświadczalne do badań uczniowskich: na temat ciepła, do badań z mechaniki, z przewodnictwa prądu, optyki geometrycznej, dynanometry, plansze chemiczne, statywy, szkło laboratoryjne, odczynniki. Na wykonanie całego zadania, Gmina pozyskała środki w wysokości: 107 143, 53 PLN.
   Całkowita wartość projektu opiewa na kwotę 393 638,46 PLN, w tym wkład własny niefinansowy: 48 440,00 PLN

Projekt zakończy się dnia 31 lipca 2014r.

Wszystkim osobom zaangażowanym w realizację projektu serdecznie dziękujemy i życzymy dalszej udanej współpracy.